Fr

TECH

The Women in Programmatic Network strijkt neer in België

Dinsdag 11 Maart 2025

The Women in Programmatic Network strijkt neer in België

Anderhalf jaar na zijn oprichting breidt The Women in Programmatic Network France uit naar België. Vanaf deze maand zal de Belgische tak Belgische vrouwen die in programmatic advertising en adtech werken een eigen kader bieden om met elkaar in contact te komen, elkaar te ondersteunen en hun carrière vooruit te helpen.

De Belgische tak staat onder leiding van Rachel Roozen (Digital Director, GumGum), Tatiana de Wind (Senior Digital Director, GumGum) en Aline Gervasi (Digital Marketing Consultant), alle drie adtech- en programmatic-experts. Josiane Inamo (Senior Director Business Development, Head of Agency Sales, The Trade Desk) zit zowel de Belgische als de Franse entiteit voor.

Doelstelling is om vrouwen maar ook mannen de kans te bieden in contact te komen, samenwerken en elkaar kunnen ondersteunen om echte verandering teweeg te brengen binnen een segment dat nog steeds overwegend mannelijk is.
Het Women in Programmatic Network, dat in 2018 in het leven werd geroepen in Londen, is ondertussen aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland, de VS, Australië en sinds eind 2023 ook in Frankrijk.

De Belgische tak zal maandelijkse virtuele discussies organiseren over trends en problemen in de sector, praktische workshops om vaardigheden bij te schaven en carrièreontwikkeling aan te moedigen, maar ook live events en networking.

Om de start van de Belgische antenne officieel te maken nodigen de oprichtsters je uit voor de lanceringsavond op 27 maart bij Virtuology. Deelnemen is gratis; inschrijven kan hier.

Archief / TECH