Fr

TECH

Retail Media geanalyseerd door Unlimitail

Donderdag 13 Februari 2025

Retail Media geanalyseerd door Unlimitail

Unlimitail onthulde zopas de resultaten van een onderzoek dat 44.000 campagnes op 59 e-commercesites in zijn Europese netwerk (ook in België) onder de loep nam.

Naast de klassieke CPC, CPM en CTR analyseert de studie indicatoren die specifieker zijn voor Retail Media, waaronder de SKU (Stock Keeping Unit), een criterium dat het aantal producten meet dat per campagne wordt gepresenteerd.

Het SKU-aantal per campagne is een interessante indicator, net als het percentage producten van retailers dat in deze campagnes wordt opgenomen. Thibault Hennion, COO van Unlimitail, legt uit dat de 13% waarvan sprake is in het onderzoek aangeeft dat de Europese markt nog in haar kinderschoenen staat vergeleken met de Verenigde Staten, waar het percentage rond de 25% ligt.

Een andere interessante indicator is de prestatie van gesponsorde advertenties volgens hun positie in de zoekresultaten. De toppositie, die 37% van de inkomsten van de retailer genereert, is gegeerd bij de adverteerders, die bereid zijn meer te betalen om daar te worden vermeld, aangezien 96% van de campagnes wordt gekocht op basis van veilingen.

Tot slot laat het onderzoek zien dat audience extension campagnes (offsite) gemiddeld 23% van de nieuwe klanten converteren.

De laatste grafiek toont de evolutie van de aanpak van retailers, die over het algemeen begint met de marketing van hun eigen inventaris (onsite) en uitmondt in offsite en de marketing van hun gegevens (Data collaboration).

Archief / TECH