Fr

TECH

IAB Tech Lab publiceert Roadmap pour 2025

Donderdag 6 Februari 2025

IAB Tech Lab publiceert Roadmap pour 2025

De missie van het IAB Tech Lab is gericht op de ontwikkeling van technische standaarden voor digitale reclame, met inbegrip van nieuwe normen om de groei van de markt te waarborgen. Het Tech Lab publiceerde zijn roadmap voor 2025, met daarin een aantal nieuwe markttrends.

Deze omvatten databescherming, die wordt gezien als een wereldwijde prioriteit, maar ook streaming, dat steeds belangrijker wordt, net als CTV, Retail Media, generatieve AI, die een impact heeft op reclamecreaties, performancemeting, die complexer wordt naarmate digitale kanalen diverser worden, en de integriteit van de toeleveringsketen van reclame.

Om deze uitdagingen aan te gaan, zal het Lab zich toespitsen op verschillende gebieden: de standaardisatie van advertentieformaten voor CTV en live streaming, de evolutie van het Transparency and Consent Framework (TCF) naar een enkele API, het Global Privacy Platform (GPP), CAPI, dat gestandaardiseerde tracking van advertentieconversies in een beschermde omgeving mogelijk zal maken, en tot slot nieuwe open protocollen om uitgevers in staat te stellen de toegang tot hun content via AI-modellen te controleren en tegelijkertijd het gebruik ervan te verzilveren.

Het IAB Tech Lab blijft daarnaast streven naar een betere toepassing van standaarden. Daarom zal het in de loop van het jaar zijn trainings- en ondersteuningsinitiatieven opdrijven.

Archief / TECH