Fr

TECH

Jay: AI ten dienste van authentieke BtoB content marketing

Donderdag 23 Januari 2025

Jay: AI ten dienste van authentieke BtoB content marketing

De startup Jay heeft een innovatieve oplossing ontwikkeld om contentcreatie te vereenvoudigen, met name voor BtoB dienstverlenende bedrijven. Een slimme oplossing in twee opzichten: zowel door het concept als door het gebruik van artificiële intelligentie.

"Het project is ontstaan uit mijn ervaring in contentmarketing en mijn wens om een betaalbare en efficiënte oplossing te ontwerpen waarmee bedrijven authentieke content kunnen produceren die hun expertise en die van hun medewerkers weerspiegelt", legt Noémie Bultot uit, medeoprichter van Jay, samen met drie partners: Alexander Rebai, Harold Roegiers en Filip Wauters.

Een platform in dienst van authenticiteit

Het platform is opgebouwd rond twee hoofdassen: het vastleggen van de expertise binnen een bedrijf en het benutten van die expertise om authentieke content te creëren die de naamsbekendheid vergroot en uiteindelijk leads genereert.

Concreet biedt Jay een platform waarop klanten al hun bestaande content kunnen centraliseren, of het nu gaat om podcasts, webinars of andere formaten. Een geïntegreerd WhatsApp-kanaal maakt het bovendien mogelijk om deze database aan te vullen met opnames van vergaderingen of eenvoudige spraakberichten. Daarnaast kan het platform gekoppeld worden aan tools zoals HubSpot of Slack. Het doel is om alle expertise binnen het bedrijf te verzamelen en te benutten via verschillende communicatiekanalen.

"Authenticiteit staat centraal in onze aanpak. Het is deze authenticiteit die vertrouwen opwekt en daardoor de effectiviteit van contentmarketing verhoogt", benadrukt Noémie Bultot.

Een tool op maat van elke medewerker

Het tweede luik van het platform richt zich op het aanmaken van gepersonaliseerde profielen voor het bedrijf en voor elke medewerker die communiceert, bijvoorbeeld via LinkedIn. Door strategische informatie zoals de visie, persona's en tone of voice in te vullen, wordt de intelligentie van het platform geoptimaliseerd om content te genereren die perfect aansluit bij elk profiel en de beoogde doelgroep.

Contentproductie met AI-ondersteuning

De laatste stap in het proces betreft de productie van content. De gebruiker van het platform kiest het relevante profiel, bepaalt het gewenste formaat, de doelgroep en het distributiekanaal. Op dat moment komt artificiële intelligentie in actie, die al deze parameters samenbrengt om hoogwaardige content te genereren die klaar is voor verspreiding via de verschillende communicatiekanalen.

Een beproefde en groeiende oplossing

Jay, opgericht in 2024, heeft al een eerste versie van het platform gelanceerd en wist klanten zoals Liantis, Twikey en Slush'D te overtuigen. Het team is momenteel op zoek naar zo'n veertig visionaire bedrijven die bereid zijn om de oplossing te testen onder gunstige financiële voorwaarden.

Het doel is om tegen het najaar een definitieve versie aan te bieden en een eerste inkomstenstroom te genereren om vervolgens investeerders aan te trekken. Op 27 maart zal Jay daarom zijn oplossing presenteren aan investeerders tijdens SuperNova.

Archief / TECH