Fr

TECH

Jérémy Pacome (GumGum): "Onze aanpak symboliseert de overgang van het tijdperk van de identiteit naar dat van interesse"

Donderdag 31 Oktober 2024

Jérémy Pacome (GumGum):

Nadat het eerder JustPremium en Playground.xyz overnam, heeft GumGum, de Amerikaanse specialist in contextuele reclame, trapsgewijs de high-impact formats van de eerste en de attention metrics technologie van de tweede geïntegreerd. Dat concretiseerde zich in een wereldwijd platform, The GumGum Platform, dat vergezeld gaat van een nieuwe propositie: de Mindset Graph. Het doel is om de planning, activatie en reporting voor alle klanten te optimaliseren.

Tatiana de Wind, digital director, en Jérémy Pacome, commercial director INTL EMEA & Benelux, gaan dieper in op de propositie van GumGum en hun ambities voor de Belgische markt.

Kan je, om te beginnen, jullie strategie uitleggen?

Jérémy Pacome: Centraal in onze propositie is dat we mikken op de juiste doelgroep, op het juiste moment, op de juiste plaats, in het juiste formaat. Dit alles met respect voor privacy, d.w.z. zonder gebruik te maken van persoonlijke gegevens of identificatoren. Onze aanpak belichaamt de overgang van het tijdperk van ID naar dat van interesse.

Deze propositie is gebaseerd op drie pijlers: contextuele analyse, het meten van aandacht en de productie van creaties op maat die in synergie en in real-time opereren.

De technologie voor contextuele analyse is het resultaat van meer dan tien jaar aan research & development, waardoor we nu de mindset van webpagina’s kunnen begrijpen door alle aanwezige tekst-, beeld-, video- en audio-elementen te analyseren. Het is deze gedetailleerde, real-time analyse die ons in staat stelt om de gebruiker een advertentie te tonen die aansluit bij de content die wordt geraadpleegd, op het moment dat deze wordt geraadpleegd. Daar mag je nog een een hoog niveau van brand safety die ‘geaccrediteerd’ is door de Media Rating Council aan toevoegen.

Het meten van aandacht is gebaseerd op een analyse van de reacties van een zeer groot gebruikerspanel. De reacties worden gemeten door eye tracking en gecategoriseerd volgens 40 criteria. Deze data zijn ingevoerd in een AI-systeem dat de prestaties van reclamecampagnes in realtime meet en ook een predictief model biedt dat anticipeert op het aandachtsniveau van de bezoeker. De expertise in de productie van originele, impactvolle advertentieformaten vervolledigt het aanbod van het platform.
Tatiana de Wind: Het is de synergie tussen deze drie pijlers die onze propositie zo sterk maakt, net als de omvang van ons netwerk van partnersites met, in België, uitgevers als DPG Media, IPM, Roularta en Rossel.

Deze omvangrijke inventory verrijkt onze analyses en stelt ons in staat om onze klanten een aanzienlijk bereik op onze verschillende doelgroepsegmenten te bieden.
Het aanbod is toegankelijk via direct en programmatic buying, waarbij ons SSP (Sell Side Platform) verbonden is met de meeste buying platformen.

Hoe werkt jullie Mindset Graph?

Jérémy Pacome: Deze predictive data engine koppelt adverteerdersdoelen aan interesses van online consumenten. Ons doel is om onze klanten al in de ontwikkelingsfase van hun strategie te helpen. Met deze tool hebben ze toegang tot gegevens waarmee ze trends kunnen identificeren, hun positionering en die van hun concurrenten in realtime kunnen visualiseren en hun strategie eraan aanpassen, en dit zonder tijdverlies.

De Mindset Graph is al operationeel voor onze teams en zal vanaf het eerste kwartaal van 2025 aan klanten worden aangeboden.

Wat zijn de ambities van GumGum in België?

Jérémy Pacome: Onze ambitie is om steeds meer een strategische partner te worden voor al onze klanten, via onze technologieën, onze insights en nu ook via onze Mindset Graph. We mikken wereldwijd op een groei met dubbele cijfers en in België op een groei tussen 15 en 25%. België is een belangrijke markt voor ons en heeft een groot potentieel.

Tatiana de Wind: Ons Rich Media-aanbod is zeer goed ontvangen in België. Ons doel is nu om alle dimensies van ons aanbod uit te rollen en te blijven groeien met onze partners en onze klanten.

Archief / TECH