Fr

TECH

Focus op Adcreative, de digital performance accelerator

Woensdag 9 Oktober 2024

Focus op Adcreative, de digital performance accelerator

Adcreative symboliseert de productiviteitswinst die technologie kan brengen in de wereld van marketing. Deze tool biedt hulp bij de creatie en productie van assets voor digitale campagnes, met een bijzondere focus op performance.
 
Tufan Gok, de oprichter van Adcreative, is al een tijdje actief in digitale marketing en merkt al in 2020 op dat digitale campagnes steeds meer materiaal vereisen dat vaak moet worden vernieuwd, in verschillende formaten en talen. De creatie en productie van dit materiaal is ongelooflijk tijdrovend en duur, en beantwoordt bovendien niet altijd aan de verwachtingen op het vlak van performance.

Bij gebrek aan beschikbare oplossingen op de markt ziet hij de kans schoon om een nieuwe activiteit te ontwikkelen. Hij focust zich met zijn team op een platform gewijd aan de productie van reclamemateriaal. Hij besteedt vooral aandacht aan het gebruiksgemak van het platform en aan de doelstelling om digitaal reclamemateriaal te produceren, meer bepaald tekst, statische en geanimeerde visuals en video, dat de conversie stimuleert. Adcreative wordt in 2021 gelanceerd na iets meer dan een jaar van reflectie, analyses en technologische ontwikkeling.

“Het werd een instant succes. In 2023 verdubbelden we elke maand ons omzetcijfer, en dit gedurende tien opeenvolgende maanden. Het platform noteerde een stijging van 41% click rate en dit slechts één maand na de lancering”, herinnert Guillaume Taub, chief business & innovation officer zich.

Onder de motorkap
 
Adcreative beantwoordde duidelijk aan een behoefte en groeide stelselmatig door opensourcemodellen te integreren, zoals Llama van Llama, en originele modellen te ontwikkelen, zoals AdLLM Spark, een taalmodel dat zich specifiek richt op het maken van tekst.
Het platform verrijkte zich vooral met een berg data. Dit omvat Ad Library data van Facebook, Google en anderen die het toegankelijk maakt op zijn platform, maar vooral performance data van materiaal dat door zijn klanten is geproduceerd, die als ze dat willen het bedrijf toegang bieden tot hun advertising accounts.
 
Deze data voeden Adcreative voortdurend en ook de algoritmes die ze analyseren. Dat stelt Adcreative in staat om de klanten te begeleiden bij de continue verbetering van de CTR van hun campagnes. “Deze data stellen ons in staat om uit te zoeken wat werkt, waarom het werkt, en dit allemaal per sector”, aldus Guillaume Taub. Een partnerschap met Semrush breidt het aanbod van het platform nog verder uit door klanten toegang te geven tot de resultaten van hun concurrenten.

Dankzij deze ontwikkelingen is Adcreative in staat om een breed scala aan digitale assets te creëren, van het opstellen van promoteksten tot het maken van statische of dynamische visuals en video’s. Adcreative biedt zijn klanten geautomatiseerde productiemethoden en creatieve assistentie voor diegenen die al een creatief concept hebben.
 
Het is deze combinatie van creatieve functies, een schat aan data en specifieke algoritmen die Adcreative succesvol hebben gemaakt. Deze combinatie creëert een vicieuze cirkel, waarbij content en visuals worden gegenereerd, resultaten worden geanalyseerd, aanbevelingen en voorspellende analyses worden gemaakt om aldus nieuwe en krachtigere visuals te creëren.

“Adcreative houdt zich bezig met de creatie, productie en optimalisatie van reclamemateriaal. Het is niet verantwoordelijk voor de implementatie van campagnes”, legt Guillaume Taub uit. Voor deze fase is een andere tool ontwikkeld, Adyouneed, die klanten die dat wensen helpt bij het opzetten en optimaliseren van hun campagnes.

Van kmo’s tot grote groepen

Bij de lancering was dit self-service platform, waarvan de algoritmen de productie van reclamemateriaal vergemakkelijken en versnellen, vooral in trek bij kmo’s. Door in te loggen op de site van de klant verzamelt Adcreative alle assets waarmee hoogwaardige visuals kunnen gemaakt worden.

Het aanbod voor gespecialiseerde bureaus en grotere adverteerders is uitgebreider: ze kunnen onder andere hun eigen ruimte die hun grafisch charter en andere templates integreert, creëren. Het doel is om reclamemateriaal te produceren dat alle merkcodes omvat.

Adcreative heeft meer dan drie miljoen gebruikers in 100 landen. Guillaume Taub: “Het grootste deel van onze omzet halen we nog steeds bij kmo’s, maar we zijn er in geslaagd om grote klanten en gespecialiseerde bureaus aan te trekken.” Voor die bureaus heeft Adcreative een specifiek aanbod ontwikkeld. Het platform is ook beschikbaar in een white label formule.
 
Grote ambities

Met 40% van de omzet gerealiseerd in de Verenigde Staten en Canada, ongeveer 30% in Europa en de rest verspreid over de hele wereld, zet Adcreative zijn groei verder met een focus op Europa en de Noord-Amerikaanse markt. Het opende onlangs een antenne in New York.

“Onze ambitie is om de referentie te worden voor de creatie van reclamevisuals”, aldus Guillaume Taub. “Ons doel is om de best mogelijke ervaring te bieden om ons klantenbestand te ontwikkelen, meer bepaald in de segmenten agencies en grote bedrijven.

Om dat doel te bereiken, moet het platform zijn aanbod voortdurend verbeteren en nieuwe functionaliteiten gebaseerd op betrouwbare technologie bieden. Het beschikt over een voorsprong als first mover, maar de concurrentie is wel groeiende, gezien het groeipotentieel van deze markt.

Adcreative wil de beste talenten rekruteren om aldus het team van zo een 90 medewerkers te versterken. Die zijn nu gevestigd in de hoofdzetel in Parijs, met ook nog developers in Turkije en kantoren in Casablanca en New York.

“Ons team bestaat uit supertalenten en een van onze uitdagingen is om de kennis van het bedrijf nog verder te vergroten door de beste talenten te verleiden met ons aanbod”, zo besluit onze gesprekspartner.

Archief / TECH