Fr

TECH

HubSpot introduceert gratis tool om zichtbaarheid van merken in GenAI te analyseren

Zondag 1 September 2024

AI Search Grader. Zo heet de nieuwe gratis tool die HubSpot onlangs lanceerde en die interessant zou kunnen zijn voor heel wat CMO's: de tool biedt immers de mogelijkheid om de zichtbaarheid van merken in AI-zoekmachines te analyseren.
 
De AI Search Grader geeft eerst een algemene score, die een snel overzicht omvat van de prestaties en zichtbaarheid van een merk op verschillende AI-zoekmachines.
 
Vervolgens analyseert de tool de ‘feel’ van het merk door het taalgebruik in de antwoorden van de chatbots te onderzoeken. Dit geeft inzicht in hoe het merk gepercipieerd wordt door gebruikers en maakt het mogelijk om communicatie- en contentstrategieën aan te passen.
 
De AI Search Grader bevat ook een indicator van de zichtbaarheid van een merk ten opzichte van concurrenten in dezelfde categorie.
 
Tot slot biedt HubSpot een gepersonaliseerde analyse die kansen voor verbetering aangeeft.
 
“Wat marketeers jarenlang hebben gedaan om klanten aan te trekken, zal in de toekomst niet meer zo effectief zijn. De gewoonten van mensen veranderen en ze gebruiken traditionele zoekmachines niet meer zoals vroeger. Met de opkomst van AI-driven search wordt het cruciaal voor bedrijven om zich aan te passen aan deze verandering als ze zichtbaar en concurrerend willen blijven”, aldus Nicholas Holland, VP of Product & General Manager bij HubSpot Marketing Hub.

Archief / TECH