Fr

TECH

YouTube Marketing Report 2024

Dinsdag 3 September 2024

YouTube Marketing Report 2024

Na de publicatie van zijn ‘The State of Influencer Marketing’ komt Influencer Marketing Hub nu met zijn ‘YouTube Marketing Report’ uitgebracht. Dat brengt een uitgebreide analyse van het platform, hoe marketeers het gebruiken en hoe het zich ontwikkelt ten opzichte van de concurrentie, met name van TikTok.

Ten behoeve van het rapport bevroeg het Influencer Marketing Hub-team een panel van 250 marketeers over de uitdagingen, kansen en percepties van YouTube als advertentieplatform.

De auteurs van het rapport wijzen al meteen op de sterke reclame-inkomsten van het platform, die in het eerste kwartaal met 21% stegen tot $ 8,1 miljard. Deze groei wordt toegeschreven aan de anti-adblocker maatregelen die bijna 50% van de marketeers nam en die leidde tot een verbetering van de reclameprestaties.

De vaakst gebruikte strategieën door marketeers zijn influencer marketing (25,6%), organische publicaties (25,1%), betaalde advertenties (13,5%) en gesponsorde content (10,2%).

Het goede nieuws voor YouTube is dat 37,7% van de respondenten het platform zeer effectief vindt voor de promotie van hun merken, en 65% van hen is van plan hun investeringen te verhogen.

Toch blijft YouTube minder aantrekkelijk dan TikTok. Uit een rapport over TikTok blijkt dat de helft van de ondervraagde marketeers er meer dan 50% van hun budget investeren. Op YouTube deed slechts 21,4% van de respondenten hetzelfde, terwijl 31,6% zei helemaal niet te investeren in reclame op het platform.

Archief / TECH