Fr

TECH

Confidential matching: nieuwe aanpak van Google om vertrouwelijkheid van data te verzekeren

Dinsdag 17 September 2024

Google introduceerde zopas ‘confidential matching’, een oplossing ter beveiliging van de data die bureaus en adverteerders gebruiken om hun campagnes te targeten en te meten.

De oplossing is gebaseerd op de principes van confidential computing, waarbij gegevens tijdens de verwerking worden beschermd zodat niemand, ook Google niet, erbij kan.

Terwijl het bedrijf geconfronteerd wordt met een ongekende golf van rechtszaken en boetes van regelgevende instanties, ligt de aanpak in lijn met Google's inzet voor privacy en veiligheid. Dankzij deze confidential matching kunnen adverteerders rekenen op een verbeterde bescherming op Google Ads platformen, zonder extra kosten.

Nadat het afzag van de afschaffing van third-party cookies in Chrome, lijkt Google zijn inspanningen nu te richten op de verbetering van privacytechnologieën, waarbij confidential computing een centrale rol speelt in de toekomst van veilige, data-driven reclame.

Archief / TECH