Fr

TECH

TikTok zet films en series in de Spotlight

Maandag 12 Augustus 2024

TikTok lanceert Spotlight. De naam is goed gevonden: deze oplossing, die gericht is op studio’s, producenten en zenders van films en series, is namelijk ontworpen om hen in staat te stellen hun releases beter te promoten bij een specifiek publiek en dit met behulp van het algoritme van het sociale netwerk.

De tool identificeert de TikTok-video’s die gerelateerd zijn aan de films en series die gepromoot moeten worden en wijst ze een link toe die. Die verwijst gebruikers door naar een landingspagina. De landingspagina bevat allerlei informatie over de producties in kwestie (synopsis, casting, enz.), maar ook CTA’s over waar en hoe ze te bekijken zijn (op welk platform, in welke bioscoop, enz.). Spotlight biedt marketeers in de entertainmentsector ook een analytisch dashboard waarin ze informatie over hun fanbase kunnen vinden.

TikTok Spotlight, dat op een vergelijkbare manier werkt als IMDb (Amazon), werd voor het eerst getest tijdens de viering van het honderdjarig bestaan van Disney, vervolgens met Warner Bros. Discovery voor de lancering van het tweede deel van ‘Dune’ en, onlangs nog, bij de lancering van het tweede seizoen van ‘House of the Dragon’ op (HBO) Max.

Archief / TECH