Fr

CREATIONS

Xerius en Joe Public hebben geen tijd voor een burn-out

Maandag 14 Oktober 2024

Xerius en Joe Public hebben geen tijd voor een burn-out

Nadat Joe Public in september de pitch voor Xerius won, lanceerde het duo ter gelegenheid van de Werelddag voor Geestelijke Gezondheid op 10 oktober zijn eerste campagne. Daarin legt het sociaal Verzekeringsfonds de nadruk op het mentale welzijn van zelfstandigen in België, een onderwerp dat niet altijd de aandacht krijgt dat het verdient, al helemaal niet van de betrokkenen zelf.
 
Xerius zette samenwerkingen op met twee digitale welzijnsplatformen (Bloomup & Doktr), waar zelfstandigen op toegankelijke wijze een mentale gezondheidsscan kunnen afnemen en eventueel verdere stappen ondernemen.

Joe Public bedacht samen met het Xerius-team een oprechte bewustwordingscampagne, waarbij de namen van ondernemingen in logo's tijdelijk worden aangepast met uitspraken die zelfstandigen vaak gebruiken, zoals “Ik heb geen tijd voor een burn-out” of “Ik kan me geen burn-out permitteren.”
 
De campagne wordt grootscheeps gelanceerd in het straatbeeld met onder andere een 400m2 bache en getransformeerde winkeletalages (in samenwerking met POP Media), maar ook op de Belgische ontbijttafel met aangepaste boodschappen op broodzakken. Daarnaast verschijnt er een uitgebreide social mediacampagne, die naar de test leidt.

Archief / CREATIONS