Fr

CREATIONS

The Crew vol zelfvertrouwen voor Brailleliga

Woensdag 24 April 2024

The Crew vol zelfvertrouwen voor Brailleliga

Voor haar jaarlijkse sensibiliseringscampagne heeft de Brailleliga besloten aandacht te besteden aan het sociaal leven van blinden en slechtzienden. Uit een recent onderzoek over dit thema bleek dat blinden en slechtzienden in het algemeen een vrij rijk sociaal leven leiden dat niet veel verschilt van dat van zienden, maar dat ze veel meer moeite moeten doen en veel zelfvertrouwen moeten tonen.

Voor deze positieve insteek voor zijn historische klant liet The Crew zich inspireren door het dagelijks leven, met name die momenten die zelfvertrouwen vereisen. Het creatieve concept van de campagne is niet ontdaan van een vleugje humor. Dankzij de begeleiding van de Brailleliga heeft Karen die de hoofdrol speelt in de tv-spot (een productie van Toast) zoveel zelfvertrouwen gekregen dat ze de link tussen al haar buren wordt.

Het concept werd doorgetrokken naar affiches, radiospots, interviews, een digitale campagne, een speciale landingpage, enzovoort, met de hulp van Wavemaker dat instond voor het medialuik.

Archief / CREATIONS