Fr

CREATIONS

Alzheimer Liga Vlaanderen, Ads & Data Brand Studio en mortierbrigade leggen een knoop

Dinsdag 17 September 2024

Alzheimer Liga Vlaanderen, Ads & Data Brand Studio en mortierbrigade leggen een knoop

Ter gelegenheid van de Wereld Alzheimer Dag op 21 september komen mortierbrigade, Ads & Data Brand Studio en Alzheimer Liga Vlaanderen met een crossmediale campagne de nodige aandacht te schenken aan de patiënten en de mantelzorgers die dag in, dag uit het beste van zichzelf geven. Die kadert in het concept van de Jaarlijkse Reminder*-campagne.

Het idee? Vlamingen aansporen om een knoop te leggen, zodat mensen met dementie en hun mantelzorgers niet vergeten worden. In de lanceringvideo met Dieter Coppens, ambassadeur van De Jaarlijkse Reminder-campagne, wordt iedereen in Vlaanderen opgeroepen om een knoop te leggen in hun zakdoek, sjaal, veter, oortjes, … als teken dat mensen met alzheimer en dementie niet worden vergeten.

Om een breed publiek te bereiken, worden er verschillende Ads & Data-mediakanalen ingezet. Zo heeft Ads & Data Brand Studio een speciale tête-bêche van drie pagina’s gecreëerd die op 21 september in Billie zal verschijnen, het weekendmagazine van het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Op televisie krijgt het logo van Play4 op Wereld Alzheimer Dag voor het eerst ooit een toepasselijke knoop. Het aangepaste logo verschijnt de hele dag in de rechterbovenhoek van het scherm en tussen de programma's en reclameonderbrekingen door. Om ‘De Jaarlijkse Reminder’ nog meer in de kijker te zetten, zal er van 16 tot en met 21 september op Play4 ook een bumpercampagne lopen.

Ook op het menu: een online video met ‘Nonkels’ bedenker Jelle De Beule die binnen de BVOD**-kanalen van Ads & Data wordt verspreid.

Archief / CREATIONS