Fr

CREATIONS

Happiness scant alcoholgebruik voor De Druglijn

Zondag 23 Juni 2024

Happiness scant alcoholgebruik voor De Druglijn

Happiness heeft een sensibiliseringscampagne ontwikkeld voor De Druglijn en dit in het kader van een actieplan van de Vlaamse overheid om overmatig alcoholgebruik tegen te gaan. De campagne die ‘Is het altijd alcoholtijd?’ als titel kreeg, neemt ons drinkgedrag onder de loep.
 
In affichage zien we situaties waarin het drinken van alcohol als gangbaar wordt beschouwd, of het nu de geboorte van een kind is of een drink met collega’s. Iedereen wordt aangemoedigd om hierover na te denken.

Verder bedacht het bureau een sociaal experiment dat werd uitgevoerd tijdens een ochtendlijk tornooi voor jonge voetballertjes. Daarbij werd met een verborgen camera het aantal glazen bier gefilmd dat geconsumeerd wordt door de aanwezigen… De ontluisterende resultaten werden vervolgens gepresenteerd aan ouders en grootouders.

De video werd gepost op de sociale media, tegelijkertijd met een tweede gefilmd experiment op straat. Daarin wordt aan mensen de vraag gesteld wanneer alcohol gepast is en wanneer niet…

Happiness heeft eveneens de ‘Insta-alcoholtest’ ontwikkeld. Dat is een tool die het Instagramprofiel van de gebruiker scant om die laatste vervolgens te confronteren met zijn of haar alcoholgebruik, dit op basis van het percentage aan foto’s waarop alcohol te zien is…

Archief / CREATIONS