Fr

CREATIONS

Mutant blijft erin geloven voor De Warmste Week

Maandag 30 September 2024

Mutant blijft erin geloven voor De Warmste Week

De Warmste Week zet zich dit jaar in tegen eenzaamheid. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst een op de twee Vlamingen zich soms eenzaam voelt.
 
Om mensen aan te moedigen een actie te registreren voor een goed doel heeft Mutant een nieuwe campagne ontwikkeld die bestaat uit een nieuwe film. Een vlammetje, het beroemde logo van de organisatie, is opnieuw prominent aanwezig in de film.

De 60”-spot speelt zich af in een geanimeerde wereld waar iedereen een vlammetje dat aantoont hoe ze zich voelen bij zich draagt. We zien een oude dame, twee jonge scoutsleden en een jongvolwassen vrouw die het, zelfs als ze niet per se alleen zijn, niet onder de markt hebben met hun eenzaamheid. Gelukkig worden ze mettertijd gezien en betrokken door andere personages die ervoor zorgen dat hun vlammetjes weer helemaal opfleuren.

De tv-spot, geproduceerd door Eddy Animation en geregisseerd door Stéphane Berla, wordt ondersteund door een aangrijpende cover van de song ‘Don't Stop Believin’ van Journey. De Belgische band Portland maakte de cover speciaal voor de campagne.
 
Ruben Van Maldeghem, CD van Mutant: “Eenzaamheid is vaak niet zichtbaar. Daarom moesten we op zoek naar een andere visuele manier om die problematiek duidelijk te maken. Door de vlammetjes een eigen persoonlijkheid te geven, hopen we dat mensen zichzelf of anderen hierin kunnen herkennen en dat ze – naast het registreren van een actie – ook in hun dagelijkse leven proberen actie te ondernemen om eenzaamheid de wereld uit te helpen.”

Archief / CREATIONS