Fr

AGENCIES

OAG presenteert BBDO all-in-one

Donderdag 10 Oktober 2024

OAG presenteert BBDO all-in-one

Zeven maanden na de integratie van DVLR DDB in BBDO Group, na de hergroepering door Omnicom van zijn bureaus TBWA, DDB en BBDO tot Omincom Advertising Group (OAG), dat in tandem geleid wordt door Kris Govaerts en Bert Denis, kondigt de groep vandaag aan dat die voortaan onder de naam BBDO zal opereren.

Met andere woorden, de merken Think BBDO, darwin, DVLR en vooral DDB zullen niet langer bestaan, althans niet voor de buitenwereld. BBDO ‘all-in-one’ blijft immers verbonden aan het DDB-netwerk via de internationale Kruidvat- en Eurostar-budgetten, waarvoor het bureau zal blijven werken.

Het managementteam is ook vereenvoudigd, met Maarten Vanthemsche, Kwint De Meyer en Johan Roelandt die respectievelijk bevestigd zijn als CEO en chief creative officers, met aan hun zijde Sofie Verstreken als chief strategy officer en Patrick Clymans als chief operations officer.

In totaal telt BBDO 110 medewerkers, onder wie maar liefst veertig creatieven in de breedste zin van het woord. Die zullen dagelijks worden aangestuurd door de CD’s Marc Richard Vander Heyden en Jesse Vanophalvens.

Tot slot geven we nog mee dat BBDO niet alleen aanwezig is in Brussel, en meer bepaald op zijn historische adres in de Scheldestraat in Molenbeek, maar ook in Antwerpen, aan de Grotehondstraat, waar het DVLR-gebouw behouden werd, en dit om twee belangrijke redenen: om het leven gemakkelijker te maken voor klanten in de regio, evenals voor internationale klanten zoals Mercedes, waarvan een deel van de marketing in Utrecht is gevestigd, en ook om lokale talenten te kunnen strikken en te behouden.

Dat wil echter niet zeggen dat er sprake is van een onderscheid tussen BBDO Brussels en BBDO Antwerp, aangezien BBDO de enige naam is die op beide deurbellen wordt vermeld.

“Om ons meer te kunnen richten op groei, te beginnen met die van onze klanten, hebben we gekozen voor eenvoud”, aldus Maarten Vanthemsche, CEO van BBDO. “De naam BBDO is nu ons enige uithangbord, en diep geworteld in ons DNA: 'We create effectiveness', waarvan de kracht nu vertienvoudigd is, dankzij de ‘grinta’ van een klein creatief bureau, DVLR DDB, en de strategische ‘vuurkracht’ van BBDO.”

Archief / AGENCIES