Fr

AGENCIES

Burson onthult nieuwe identiteit en nieuw aanbod

Maandag 17 Juni 2024

Burson onthult nieuwe identiteit en nieuw aanbod

WPP lanceerde officieel Burson, het nieuwe wereldwijde merk dat is ontstaan uit de fusie van BCW (Burson Cohn & Wolfe) en Hill & Knowlton en dat hulde brengt aan wijlen Harold Burson die beschouwd wordt als een van de grondleggers van de moderne PR.
 
Burson positioneert zich als een full-service communicatienetwerk dat zich toelegt op reputatiemanagement. Het telt meer dan 6.000 medewerkers in meer dan 40 landen.
 
“Bedrijven en organisaties werken in een constante staat van complexiteit en onzekerheid, gekenmerkt door snelle technologische ontwikkelingen, economische volatiliteit, grootschalig activisme en sociale en geopolitieke turbulentie”, aldus Corey duBrowa, Global CEO van Burson. “Een sterke reputatie gebaseerd op actie die duidelijk en creatief wordt gecommuniceerd en wordt ingezet als kapitaal voor stakeholders, zal klanten in staat stellen te slagen in deze context.”
 
“Reputatie is de meest waardevolle asset voor een bedrijf om de perceptie te verbeteren en prestaties, voorkeur, waardering en rendement te versterken”, aldus de CEO.
 
Naast een nieuwe visuele identiteit en om zijn positionering te belichamen, onthulde Burson zijn raamwerk voor de beoordeling en het actieve beheer van “reputatiekapitaal”. Dat omvat vier pijlers: bedrijfsactiviteiten, communicatie, sociale verhalen en overtuigingen van stakeholders.
 
Centraal staat het Burson Innovation Portfolio, een set AI-gebaseerde tools dat vijf toolkits omvat: Sonar (om te anticiperen op risico's en deze in te schatten), Decipher (om de impact van proactieve en defensieve communicatie en opkomende culturele trends te voorspellen), Creators (contentcreatie), Specialists (AI-tools ontwikkeld voor specifieke industriesectoren) en Fount (data).
 
Naast Hill & Knowlton omvat de Burson Group Axicom, Buchanan Communications en GCI Health.

Archief / AGENCIES