Fr

AGENCIES

WPP verruimt speelterrein op Roblox

Woensdag 9 Oktober 2024

WPP verruimt speelterrein op Roblox

WPP en Roblox hebben een wereldwijde samenwerking aangekondigd om de expertise van de bureaus van de Britse groep en zijn klanten te versterken. Bedoeling: ervoor zorgen dat ze beter gebruik kunnen maken van het gameplatform als een echt mediakanaal.

GroupM zal zich ook aansluiten bij het Roblox Partner Program, dat is ontworpen om creatie en gebruik van immersieve 3D-ervaringen te promoten.

WPP en Roblox zullen ook werken aan de ontwikkeling van een uniek certificeringsprogramma voor marketeers om hun expertise in het ecosysteem van het platform te verdiepen.

“Roblox is een ongelooflijk platform voor merken om op creatieve wijze een jong, groeiend en waardevol publiek aan te spreken”, aldus Rob Reilly, chief creative officer bij WPP. “Door de creatieve kracht van WPP te combineren met de innovatieve omgeving van Roblox, zullen we nieuwe manieren blijven uitvinden voor merken om in contact te komen met de volgende generatie consumenten.”

De aankondiging van deze overeenkomst tussen WPP en Roblox valt samen met de publicatie van een rapport opgesteld door Hindenburg Research dat de statistieken van het platform in twijfel trekt. Terwijl Roblox zo'n 80 miljoen dagelijkse actieve gebruikers claimt, schat het rapport dat deze cijfers tussen 25% en 42% worden opgeblazen; hetzelfde geldt voor het aantal uren dat op het platform wordt doorgebracht. Dat zou volgens hetzelfde rapport met meer dan 100% overschat worden. Misschien wel even preciseren dat Hindenburg bekend staat om zijn short-selling strategieën, waarbij het gokt op dalende aandelenkoersen voor de bedrijven die het bekritiseert.

Archief / AGENCIES