Fr

CREATIONS

Mother in trance voor KFC: wat een schot in de roos!

Vrijdag 14 Juni 2024

Mother in trance voor KFC: wat een schot in de roos!

Omringd als we zijn door fake news en onzekerheid kwamen KFC en Mother in het Verenigd Koninkrijk met een opmerkelijke positioneringscampagne die het publiek aanspoort om te geloven in een enkele vaste waarde: kip.
 
‘Believe in Chicken’ draait rond een spot die tegelijkertijd angstaanjagend, fascinerend en verslavend is. Je ziet met name een vreemd collectief ontstaan. Hun robotachtige bewegingen, geïnspireerd op die van een kip, monden uit in een bevreemdend schepsel dat veel weg heeft van een Messias die niet zou misstaan tussen het pluimvee, maar toch ook weer wel.
 
De spot is geregisseerd door Vedran Rupic, in een productie van Business Club met een ijzersterke chorografie van Sven Lesoria. Speciale vermelding verdient ook het sound design van MrPape.
 
De verbazingwekkende productie onderscheidt zich van de gebruikelijke spots in onze sector en moet herinneren aan de USP van het merk om alleen de beste gefrituurde kip aan te bieden.
 
“Bij KFC is kip onze belangrijkste obsessie, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Deze campagne brengt op een brutale en ludieke manier hulde aan deze overtuiging”, aldus de marketing manager van het merk.
De campagne startte met een reeks teasings in OOH en guerrilla-acties met mysterieuze headlines à la ‘Lost all belief?’, ‘Trust in herbs, believe in spices’ en “Believe in the original”.

Archief / CREATIONS