Fr

TECH

Digitale avatars alomtegenwoordig

Dinsdag 27 Augustus 2024

Digitale avatars alomtegenwoordig

TikTok en Meta lanceerden onlangs tools waarmee creators digitale avatars kunnen instellen om hen te helpen bij het beheer van hun communities.

Met de Symphony Digital Avatars-functie van TikTok kunnen content creators en merken een videoavatar kiezen uit een bibliotheek of er eentje op maat maken voor interactie met hun community. Deze meertalige avatars symboliseren de globalisering en digitalisering van influencer marketing.

Meta test dan weer zijn AI Studio met ongeveer vijftig Instagram-creators. Net als bij TikTok is het de bedoeling om deze avatars te trainen om ervoor te zorgen dat hun antwoorden in de stijl van de oorspronkelijke creator zijn.

Deze verschuiving naar meer automatisering is in volle gang en is een antwoord op de vraag, zoals blijkt uit een onderzoek van Influencer Marketing Hub. Het wijst op de doorbraak van virtuele influencers en andere avatars, die merken ongekende flexibiliteit bieden, met campagnes die gemakkelijker kunnen worden gecontroleerd en aangepast.

Archief / TECH