Fr

TECH

The Trade Desk publiceert top 100 van Premium Internet publishers

Woensdag 5 Juni 2024

The Trade Desk publiceert top 100 van Premium Internet publishers

In zijn laatste ‘Sellers & Publishers’ verslag dat de balans opmaakt tussen het Open Web en de walled gardens van de Gafam, stelt DSP The Trade Desk een lijst op van 100 zogenaamde ‘Premium Internet’ publishers.
 
In deze lijst nemen de Amerikaanse spelers heel wat plaatsen in beslag. De Europese leiders zijn Spotify (5), TF1 (11) en BBC (17).
De ranglijst is gebaseerd op een aantal criteria, waaronder de kwaliteit van de advertenties (viewability, verhouding reclame/content, vernieuwingspercentage van de reclame, enz.), het bereik, de programmatic inventaris, het vermogen om efficiënt impressies te leveren en de betrouwbaarheid alsook stabiliteit van de platforms inzake de verspreiding van content en reclame.
 
Volgens TTD staan adverteerders, net nu consumenten meer tijd op het open web doorbrengen - “een trend die almaar duidelijk wordt” - steeds wantrouwiger tegenover de praktijken van de grote platforms. Zo stellen ze zich vragen bij de viewability van hun campagnes en de brand safety van hun merken. Als gevolg daarvan keren ze zich af van walled gardens en kiezen liever voor premium content en een betere targeting van hun publiek. De auteurs van het rapport geloven dat de toekomst van het Open Web ligt in de uitbreiding van dergelijke premium content en in identificatie- en authenticatietechnologieën.

Archief / TECH