Fr

TECH

X zet heroveringsstrategie van adverteerders voort

Dinsdag 2 Juli 2024

Het recente gesprek in Cannes tussen Mark Read en Elon Musk suggereerde al dat X plannen koestert voor een zoveelste charmoffensief ten opzichte van adverteerders. Dat is ondertussen van start gegaan zoals blijkt uit de aangekondigde terugkeer naar de Global Alliance for Responsible Media (GARM) van de WFA, waar Musk uitstapte de dag na de overname van Twitter. X zegt hiermee te willen voldoen aan de brand safety en andere eisen van GARM.
 
Sinds de overname door Musk zijn de advertentie-inkomsten van X met ongeveer 50% gedaald, volgens een recent rapport van Bloomberg. Tijdens de Cannes Lions wilde het management van X de markt geruststellen door te verklaren dat meer dan 60% van de adverteerders die het platform in de steek hadden gelaten opnieuw begonnen te investeren.
 
Om de resterende 40% te overtuigen zal X ook een tandje moeten bijsteken om zijn bereik te stimuleren: het aantal dagelijks actieve gebruikers schommelt al 18 maanden rond de 250 miljoen, nog ver verwijderd van de 600 miljoen die Musk had beloofd te bereiken tegen 2025.

Archief / TECH