Fr

TECH

De TikTok-symfonie

Maandag 10 Juni 2024

De TikTok-symfonie

In navolging van zijn concurrenten heeft het Chinese platform TikTok Symphony gelanceerd, een nieuwe ‘space’ om marketeers te helpen hun content, creativiteit en productiviteit te ontwikkelen met behulp van AI.

TikTok Symphony biedt een reeks tools, waaronder een videogenerator die content kan maken op basis van een eenvoudige prompt, kant-en-klare video’s gebaseerd op de advertentiegeschiedenis van het merk, een assistent voor het verbeteren van campagnescripts, aanbevelingen voor het maximaliseren van de performance en een tool voor het automatisch corrigeren en optimaliseren van video’s.

Het platform heeft ook een andere space gecreëerd, TikTok One. Daar kunnen marketeers de lijst van ongeveer twee miljoen content creators raadplegen en meer te weten komen over partnerbureaus en de tools die door TikTok worden aangeboden.

Tegelijkertijd biedt het platform voortaan zijn Media Buying Certification aan marketingprofessionals aan. Daarmee kunnen ze hun advertentie skills op TikTok aantonen. De certificering wordt toegekend op basis van een online examen van ongeveer twee uur. Het bedrijf beveelt het aan voor mensen die TikTok for Business onder de knie hebben en een of twee jaar ervaring hebben met campagnebeheer. De certificering is twee jaar geldig.

Archief / TECH