Fr

AGENCIES

Publicis, binnenkort wereldwijd nummer een?

Donderdag 17 Oktober 2024

Publicis, binnenkort wereldwijd nummer een?

Komt er een machtsoverdracht tussen WPP en Publicis? Volgens verschillende analisten zou de Franse groep tegen het einde van het jaar de Britten kunnen opvolgen als 's werelds nummer één. In de eerste zes maanden van het jaar genereerde Publicis een nettoresultaat van bijna € 6,69 miljard, vergeleken met € 6,55 miljard voor WPP, en in het derde kwartaal boekte het een organische groei van 5,8%.

Alle regio's rapporteerden groei: +4% voor de VS, +4,9% voor Europa, +6,4% voor Azië-Pacific, met een duidelijke versnelling in China (+12,4%).

“De macro-economische omstandigheden zijn niet verbeterd, ze zijn zelfs verslechterd, en desondanks zijn we in staat om de drempel van onze prognoses te verhogen”, aldus Arthur Sadoun, CEO van Publicis, die aankondigde dat de groeidoelstelling voor 2024 opgetrokken werd van 5% naar 5,5%, met een operationele marge van 18%.

“Wederom konden we marktaandeel veroveren door een groter deel van de van de vraag van klanten naar grootschalige personalisatie te overtuigen. Deze prestatie is het resultaat van de combinatie van onze media-activiteiten en ons Epsilon-aanbod, dat dit kwartaal met bijna 10% groeide.”

De CEO verwees ook naar de recente investeringen van zijn bureau ($1 miljard) in Influential, “'s werelds grootste influencer marketing platform”, en Mars United Commerce, “het eerste onafhankelijke e-commerce marketingbedrijf.”
“We zijn nu duidelijk toonaangevend op drie belangrijke gebieden voor onze klanten: media, content creators en commerce. We zijn nu in staat om deze expertise te verbinden met Epsilons eigen data over de hele wereld, waardoor een  geconnecteerd media-ecosysteem ontstaat dat we naadloos kunnen integreren in de eigen omgevingen van onze klanten. Ons vermogen om dit unieke en ongekende verbonden ecosysteem te verrijken met intelligente content vanuit onze creatieve en productie-expertise, en het te verrijken met de technologie van Publicis Sapient, geeft ons vertrouwen in ons vermogen om beter te blijven presteren dan de markt in 2024 en daarna.”

Archief / AGENCIES