Fr

TECH

Een miljoen euro voor Accurat

Donderdag 22 Augustus 2024

Een miljoen euro voor Accurat

De Gentse retail data analytics startup Accurat heeft 1 miljoen euro opgehaald in een recente financieringsronde om zijn expansie in Europa voort te zetten.

Accurat, dat in 2019 werd opgericht door Bart Muskala en Steven Van Canneyt, gebruikt locatiegegevens en artificiële intelligentie om retailers nauwkeurige informatie te geven over de verplaatsingen van hun klanten, zodat ze strategische beslissingen kunnen nemen en hun prestaties kunnen verbeteren. Deze informatie is des te nuttiger omdat, ondanks de explosieve groei van e-commerce, 80% van de omzet in retail nog steeds in fysieke winkels wordt gegenereerd en dat kanaal moeilijk te meten is.

Het platform stelt retailers in staat om klantprofielen beter te begrijpen, hun prestaties te vergelijken met die van concurrenten, nieuwe locaties te kiezen of de effectiviteit van marketingcampagnes te meten.

Met behulp van geavanceerde algoritmes verwerkt Accurat miljoenen datapunten. Volgens het bedrijf, dat retailers als Delhaize, Lidl, Brico en Burger King tot zijn klanten mag rekenen, onderscheidt Accurat zich door de snelheid en granulariteit van zijn analyses, die traditionele marktonderzoeksmethoden overtreffen.

Dankzij deze financieringsronde kan Accurat zijn aanwezigheid in Europa versterken en zijn technologie verder ontwikkelen. De oprichters benadrukken het belang van dit soort mechanismen om hun groei te waarborgen en Europese retailers te helpen betere beslissingen te nemen op basis van relevante gegevens.

De fondsenwerving stond onder leiding van Angelwise, met steun van het Vlaamse investeringsfonds PMV, ondernemers Lorenz Bogaert (StarApps) en Toon Coppens (Realo), evenals nieuwe partners Jonas Deprez (Daltix, Donna) en Bart Putteman, COO van Accurat.

Foto (c) Wim Kempenaers

Archief / TECH