Fr

TECH

Gaming spreekt Amerikaanse adverteerders almaar sterker aan

Maandag 17 Juni 2024

Gaming spreekt Amerikaanse adverteerders almaar sterker aan

Volgens ‘Changing the Game’, een studie van het IAB, behoort gaming tot de top 3 van de prioritaire reclame-investeringen voor Amerikaanse adverteerders.

De studie benadrukt dat adverteerders in-game advertising zien als een meetbaar medium dat veilig is voor het merk en effectief is tijdens de hele consumer journey. In het algemeen worden games gezien als een doeltreffende omgeving om doelgroepen die niet meer te vinden zijn op de traditionele kanalen te bereiken, via immersieve advertenties.

Hoewel respondenten de toegang tot deze inventarissen relatief eenvoudig vinden, merken ze op dat er nog extra inspanningen nodig zijn om de voordelen ervan volledig te benutten.

Ze zijn wel enthousiast over de prestaties: 78% van de adverteerders zegt dat in-game reclame "uitstekend" of "goed" is voor sensibilisering, 76% voor zoeken en consideration en 65% voor aankoop.

Het IAB publiceerde ook Creative Guidelines & Best Practices voor in-game advertising om adverteerders te helpen de kracht van dit kanaal te benutten.

Een markt in ontwikkeling

De markt voor videogames telt wereldwijd meer dan drie miljard spelers, waarvan 4,5 miljoen in België, en er wordt verwacht dat de reclame-uitgaven tegen 2027 zullen oplopen tot 11 miljard dollar.

Nog even preciseren dat RMB en Sparkers onlangs een gaming barometer publiceerden.

Archief / TECH