Fr

TECH

Publicis wapent zich met AI Bullshit Detector

Maandag 17 Juni 2024

Publicis wapent zich met AI Bullshit Detector

Aan het begin van Cannes Lions en de mediahype rond AI die ongetwijfeld een week lang the talk of the Palais zal zijn, komt Publicis Groupe met zijn AI Bullshit Detector.
 
Zoals de naam al doet vermoeden, is de tool bedoeld om de hype die de buzz in stand houdt onder de loep te nemen. “Van de tech-titanen die de creatie van nieuwe werelden en de verwoesting van oude industrieën beloven, tot de traditionele bedrijven die AI als een universele oplossing gebruiken, iedereen heeft wel een voorspelling te doen. En elke claim is groter en gedurfder dan de vorige”, aldus Publicis, met bijhorende video.
In de praktijk moet de tool de klanten van de groep in staat stellen om audio op te nemen of afbeeldingen en tekst uit toespraken, vergaderingen, presentaties, artikelen en persberichten over AI te uploaden. Zodra de data geregistreerd zijn, ontvangen gebruikers onmiddellijk een analyse die de hype en het AI-jargon vertaalt naar echte taal met aandacht voor de echt essentiële vragen, zo luidt het.
“Het enige wat op dit moment wijder verspreid is dan AI is de ophef die ze veroorzaakt”, aldus Arthur Sadoun, CEO van Publicis Groupe. “AI helpt nu al om uitzonderlijk creatief werk te leveren, maar als industrie lopen we het gevaar dat we proberen om altijd en overal met AI bezig te zijn. Om de volledige kracht ervan te benutten, moeten we AI baseren op echte gegevens, ze klaarstomen voor 121 marketing en ervoor zorgen dat ze voldoet aan de specifieke behoeften van bedrijven door resultaten en geen producten te bedenken.”

Archief / TECH