Fr

TECH

Stellar documenteert AI-impact op influencer marketing

Donderdag 14 November 2024

Stellar documenteert AI-impact op influencer marketing

Als specialist in technologische oplossingen voor influencer marketing publiceerde Stellar een nieuwe whitepaper over de impact van AI op de sector.

In haar inleiding maakt Sarah Levin Weinberg, medeoprichter en CMO van Stellar, meteen duidelijk dat AI brandend actueel is in influencer marketing: “De echte vraag is niet langer of we AI moeten omarmen, maar hoe we de kansen die ermee gepaard gaan kunnen benutten en op een ethische, verantwoorde manier kunnen gebruiken.”

Het document dat opgesteld werd binnen de context van de onlangs geïntroduceerde Europese AI Act en een stortvloed aan generatieve AI-tools, bestaat uit vier hoofdstukken: basisbegrippen in AI, AI ten dienste van influence, de grijze zones inzake AI en de wetten die van toepassing zijn op AI. Het beschrijft onder andere de verschillende concepten van kunstmatige intelligentie, onderzoekt het begrip authenticiteit, presenteert enkele cijfers over het huidige gebruik van generatieve AI en geeft een zeer uitgebreid overzicht.

Archief / TECH