Fr

ASSOCIATIONS

BAM blaast IAB Belgium nieuw leven in

Donderdag 30 Januari 2025

BAM heeft besloten om IAB Belgium, de Belgische vereniging voor digitale en interactieve reclame, nieuw leven in te blazen. Sinds 2017 en de fusie tussen Stima, de BDMA en het IAB, stond de vereniging enkel nog in de schijnwerpers met de IAB MIXX Awards.

De initiatieven van IAB Belgium 2.0 zullen zich richten op drie pijlers: events, content en opleidingen. In het eerste luik wordt er voorrang gegeven aan events die als doel hebben om de community samen te brengen, zoals de vermelde awardshow en het IAB Café dat voortaan door het leven gaat als IAB 5@7. Dat opent zijn deuren op 11 februari met een lezing van Daniel Knapp (IAB Europe) en een ronde tafel over retail media. 

Op contentvlak wil de vereniging eerder een curator zijn door kwaliteitsvolle artikels en standaarden te groeperen, om aldus uit te groeien tot een referentiekader voor haar leden. Op termijn wordt de creatie van lokale content niet uitgesloten, met het oog op het delen van inzichten over de Belgische markt.

Verder is het doel om het brede aanbod aan cursussen dat IAB Europe organiseert beschikbaar te maken voor leden, evenals de opleidingen van BAM rond technologie, data en digital.

Archief / ASSOCIATIONS