Fr

ASSOCIATIONS

Raad voor Reclame en CIM publiceren whitepaper

Dinsdag 10 December 2024

Raad voor Reclame en CIM publiceren whitepaper



Na hun gezamenlijke event in september publiceren de Raad voor Reclame en het CIM een whitepaper waarin ze nogmaals de handen in elkaar slaan om het hoofd te bieden aan de internationale concurrentie en herbevestigen dat ze de samenwerking tussen de leden van de tripartite willen versterken om doeltreffender weerwerk te bieden tegen de internationale digitale platformen.
 
De overwogen pistes omvatten meer zelfregulering en een betere benutting van het Belgische media-ecosysteem, maar ook de nieuwe CIM One die moet helpen om “ongeveer 140 miljoen euro extra reclame-inkomsten te genereren”.
 
"De Belgische media- en reclamesector staat op een kruispunt”, aldus Marc Frederix, voorzitter van de Raad voor Reclame. “Enerzijds moeten we de concurrentie van internationale digitale platforms aangaan, anderzijds dragen we de verantwoordelijkheid om reclame te verbinden met maatschappelijke waarden. Dit witboek toont aan dat een sterk lokaal media-ecosysteem, gebouwd op samenwerking en zelfregulering, de sleutel is. Het biedt niet alleen economische waarde, maar ook transparantie en duurzaamheid, zodat we reclame opnieuw betekenis kunnen geven voor onze samenleving en onze industrie kunnen versterken.”
 
De whitepaper is hier beschikbaar.

Archief / ASSOCIATIONS