Fr

ASSOCIATIONS

Stefan Lameire is de nieuwe voorzitter van het CIM

Dinsdag 27 September 2022

Stefan Lameire is de nieuwe voorzitter van het CIM

De naam van de opvolger van Helen Willems als CIM-voorzitter is bekend en hij krijgt een verruimd mandaat. Van de nieuwe voorzitter wordt verwacht dat hij de visie en missie van het CIM scherpstelt en een strategie uittekent waardoor het CIM ook in de toekomst relevant blijft voor al zijn stakeholders.

Er is daarom gezocht naar iemand met de nodige expertise en ervaring over de grenzen van alle media heen. Iemand die ook het algemene belang van de advertentie- en mediamarkt voor ogen heeft.
 
Stefan Lameire begon zijn carrière aan adverteerderszijde bij Unilever, waarna hij overstapte naar De Persgroep, waar hij instond voor de magazineregie Magnet, en vervolgens naar de VMMa en RMB, waar hij de commerciële teams leidde. In 2010 vervoegde hij out-of-home speler Clear Channel als CEO van de Belgische en de Zwitserse business units, en de laatste jaren, als verantwoordelijke voor sales, marketing en de digitale transformatie op groepsniveau vanuit de hoofdzetel in Londen. Sinds 2020 ondersteunt Stefan verschillende bedrijven uit diverse sectoren op het vlak van strategie, commercial excellence en people & culture. Deze zomer werd hij partner bij adviesbureau Business Markers.
 
“Deze opdracht voelt een beetje als thuiskomen. Ik ben de evolutie van het Belgische medialandschap altijd blijven volgen”, zegt hij. “En ik ben vertrouwd met de uitdagingen die er liggen: de integratie van offline en online over alle media heen, een holistisch beeld van het wisselende gebruik door de consument van verschillende mediatypes en mediamerken, meer accurate info over wie waar wanneer in contact komt met een reclameboodschap, en het spanningsveld tussen lokale media en de internationale machtsblokken. Er ligt een moeilijke evenwichtsoefening waarbij heilige huisjes aan de kant zullen moeten worden geschoven.”
 
Hij benadrukt ook dat hij samen met de andere spelers “een toekomst kan creëren waarbinnen het CIM discreet zijn centrale rol kan blijven spelen op het speelveld van media, adverteerders en mediabureaus. ”
 

Archief / ASSOCIATIONS