Fr

ASSOCIATIONS

UBA presenteert Media Charter voor 2024

Dinsdag 5 September 2023

Tijdens de UBA Media date op 31 augustus presenteerde de UBA zijn Media Charter voor 2024. Dat is gebaseerd op de vijf prioriteiten die de adverteerdersvereniging definieerde om haar leden te informeren en te ondersteunen op het gebied van media. Het charter sluit aan bij de missie van de UBA om een creatief, innovatief en transparant ecosysteem te creëren  dat een unieke voedingsbodem vormt voor sterke en duurzame merken.

De vijf elementen waaruit dit mediacharter is opgebouwd, werden afgeleid uit het UBA-ledenonderzoek dat onder meer polste naar de prioriteiten en pijnpunten waarmee adverteerders in onze markt worden geconfronteerd.

Naast het opvolgen van initiatieven rond duurzaamheid zoals CommToZero, is het de bedoeling om waarde te creëren via projecten en content rond transparantie en meting. Ook D&I blijft cruciaal in het medialandschap, door adverteerders bewust te maken van media-inkoop zonder consumenten (onbewust) uit te sluiten. De UBA Academy blijft het uithangbord voor kennisontwikkeling over media, strategie, data, technologie en nog veel meer.

Archief / ASSOCIATIONS