Fr

ASSOCIATIONS

Arnaud Pitz volgt Jens Mortier op als voorzitter van Creative Belgium

Woensdag 31 Mei 2023

Arnaud Pitz volgt Jens Mortier op als voorzitter van Creative Belgium

Het gala van de Creative Belgium Awards op vrijdag 2 juni in het Grand Casino van Knokke wordt het laatste onder het voorzitterschap van Jens Mortier. Eind juni zal Arnaud Pitz, medeoprichter en co-CD van egghunter, hem opvolgen als voorzitter van Creative Belgium. Dit op uitnodiging van de raad van bestuur van de organisatie en voor een duur van drie jaar die niet verlengbaar is. De medeoprichter van mortierbrigade, Jens Mortier, was gedurende zeventien (!) jaar voorzitter van Creative Belgium. Die titel ruilt hij voortaan in voor die van erevoorzitter van Creative Belgium.

Gedurende zijn hele mandaat heeft Jens Mortier alles in het werk gesteld om adverteerders te overtuigen van het belang en de efficiëntie van creativiteit voor merken. Samen met general manager Isabel Van den Broeck moderniseerde hij ook de ex-Creative Club of Belgium en maakte hij ze weer financieel gezond, voornamelijk door het aantal leden te verdubbelen (van 350 in 2014 naar 600 vandaag), maar ook door van het jaarlijkse gala in Knokke hét evenement voor 'creativity made in Belgium' te maken, met meer dan 1.200 deelnemers.

We geven nog mee dat de nieuwe voorzitter gebruik zal maken van de vakantieperiode om met de hulp van Jens Mortier de nieuwe raad van bestuur van Creative Belgium samen te stellen, en dit op basis van de ontvangen kandidaturen.

Jens Mortier: “Arnaud is een van de meest gerespecteerde creatieven van ons land. Hij is slim en matuur en de perfecte ambassadeur voor ons vak en voor de organisatie die ons zo na aan het hart ligt. Hij zit vol goeie ideeën, overstijgt de waan van de dag, en denkt op lange termijn. Ik geef de fakkel vol vertrouwen aan hem door.”

“Het is een voorrecht om het werk dat door Jens, Isabel en de vorige directiecomités is begonnen, verder te zetten”, voegt Arnaud Pitz toe. “Ik zal alles uit de kast halen en mijn ervaring ter beschikking stellen om van Creative Belgium een magneet voor talent te maken. Ik wil dat elke creatief in dit land zich thuis voelt in deze ruimte. Er zal veel aandacht zijn voor de jongere generaties. Het zijn zij die ons zullen inspireren.”
 
“Met de voortdurende evolutie van digitale en sociale media moet onze sector de uitdaging aangaan om creativiteit anders in te vullen”, besluit Isabel Van den Broeck. “Een tweede uitdaging is de zoektocht naar nieuw talent. Dat is waarop Creative Belgium en zijn nieuwe voorzitter zullen inzetten de komende drie jaren. We blijven geloven in dat wat we doen, meer bepaald de kracht om magie in een merk te leggen en het opbouwen van een emotionele band met de klant.”

Archief / ASSOCIATIONS