Fr

ASSOCIATIONS

Gauthier Elslander neemt leiding over BPX

Maandag 17 Februari 2025

Gauthier Elslander neemt leiding over BPX

Nadat ’s lands vijf grootste uitgevers eind vorig jaar WeMedia verlieten wegens uiteenlopende prioriteiten, houden Rossel, IPM, Roularta, DPG Media en Mediahuis nu BPX boven de doopvont. Dat staat voor Belgian Publishing Experience, een nieuwe vereniging die “adverteerders wil overtuigen van het belang en de impact van lokale nieuwsmedia en content, inclusief sterke magazines”, aldus het mission statement.
 
Aan het hoofd komt managing director Gauthier Elslander te staan. Die kan prat gaan op een ruime ervaring in reclame (in Duitsland bij Grey en BBDO), aan mediabureauzijde (OMD en Initiative) en bij de adverteerders (KPN Orange/Base). In september vorig jaar stapte hij mee in het avontuur van Finch Collective met Karel Vinck en zijn vrienden als partner en co-CEO.
 
“BPX staat klaar om de Belgische publishingmerken opnieuw de plaats te geven die ze verdienen bij adverteerders. Kwalitatieve, betrouwbare en lokaal gewortelde media zijn geen luxe, maar een noodzaak in deze woelige tijden. Ze zijn de hoeksteen van onze democratie. Tijd dat ze terug die erkenning krijgen”, aldus de kersverse MD. “Onze ambitie is om van publishing – print en online - ook een topbestemming te maken voor adverteerders.”
 
Betrouwbaarheid en bereik zijn daarbij twee sterke troeven. “In België zijn we verwend met sterke merken die het dagelijks leven van hun lezers en surfers in grote mate beïnvloeden. Een adverteerder kan alleen maar winnen door zich aan deze publishing merken te linken en mee te surfen op de unieke band die deze merken hebben met hun fans”, legt Gauthier Elslander uit.
 
Uiteraard zal BPX een belangrijke rol spelen in het connecteren van uitgevers en adverteerders. "We zullen opleidingen aanbieden, research delen, best practices en media trendwatching voorstellen, … We willen iedereen in de advertentiemarkt bereiken, ongeacht expertise of leeftijd”, aldus de MD.
 
Bovendien zullen de uitgevers via BPX ook investeren in innovatieve advertentie-oplossingen. “We moeten het elke adverteerder zo gemakkelijk mogelijk maken om hun publishing campagnes succesvol uit te rollen”, besluit Gauthier Elslander.

Archief / ASSOCIATIONS