Fr

ASSOCIATIONS

BAM, de EASA, de FEDMA en ICC Belgium buigen zich over consumentenbescherming

Donderdag 18 April 2024

BAM, de EASA, de FEDMA en ICC Belgium buigen zich over consumentenbescherming

Aan de vooravond van de European Consumer Summit en met de steun van het Belgische voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie bespraken de verenigingen BAM, EASA, FEDMA en ICC Belgium de huidige stand van zaken op het gebied van consumentenbescherming en -vertrouwen tijdens hun evenement ‘Elevating Trust: Innovative Approaches to Consumer Protection’. Zij geloven dat deze concepten van vitaal belang zijn voor marketeers.
 
Dit bevestigde Alexia Bertrand, staatssecretaris voor Consumentenbescherming, in haar toespraak: “De opkomst van targeted advertising en strategische samenwerkingen met influencers betekent dat consumenten behoefte hebben aan duidelijke informatie. Daarom beschouw ik deze kwestie als een van de prioriteiten van het Belgische voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie.” Ze nam de gelegenheid te baat om de marketingsector te prijzen omdat hij “deze uitdaging niet uit de weg gaat en actief werkt aan oplossingen die zowel de industrie als de consumenten ten goede komen, door middel van ethische en transparante marketing.”
 
Naast een keynote speech van Cédric Cauderlier (Mountainview), omvatte het programma een reeks presentaties en debatten over consumentenbescherming in het digitale tijdperk. Deelnemers konden met name nadenken over het belang van preventie en training voor verantwoorde influencer marketing. Het evenement werd afgesloten met een rondetafelgesprek over ethische en sectoroverschrijdende marketingpartnerschappen.

Archief / ASSOCIATIONS