Fr

ASSOCIATIONS

ESA analyseert sponsorship trends voor 2023

Woensdag 1 Februari 2023

Assets :


De European Sponsorship Association publiceerden een aantal besluiten op basis van een jaarlijks onderzoek bij hun leden waarin die gevraagd werden naar wat volgens hen de drie sponsorshiptrends voor het komende jaar worden; hun antwoorden werden gecombineerd tot een top tien.
 
ESG, sustainability en purpose bleken daarbij net als vorig jaar de allerbelangrijkste, gevolgd door een nieuwkomer in de vorm van alles wat de levenskost, recessie en de globale economie te maken heeft. De derde plaats viel te beurt aan measurement dat zeven plaatsen stijgt. De rest van de trendlijst bestaat in volgorde uit digital, women’s sport, live events & sport, fan engagement, aR&VR&Metaverse, esports en innovation.
 
Jill Downey, Chief Sustainability and Sponsorship Officer bij Core Sponsorship: “Duurzaamheid is een van de belangrijkste kwesties waarmee bedrijven wereldwijd worden geconfronteerd, naast zaken als digitale transformatie, kosten van levensonderhoud crisis, werving en supply chain kwesties - maar ze vertalen zich niet noodzakelijkerwijs heel gemakkelijk in sponsoringacties op dezelfde manier als duurzaamheid en ESG dat doen. Merken zijn op zoek naar de mogelijkheid om hun verhaal te vertellen en samen te werken met machtige houders van rechten en merken in de wereld van sport en entertainment om te zien wat ze kunnen doen om verandering teweeg te brengen en een positief verhaal te vertellen onder die vlag van ESG.”
 
Ontdek de rest van de commentaren hier.

Archief / ASSOCIATIONS