Fr

ASSOCIATIONS

Creative Belgium stelt nieuwe board 2023-2026 voor

Dinsdag 5 September 2023

Creative Belgium stelt nieuwe board 2023-2026 voor

Creative Belgium, de nationale non-profit ledenorganisatie met als missie het ondersteunen van creativiteit voor merken en het vertegenwoordigen van de creative community, heeft haar nieuwe line-up van bestuursleden aangekondigd. Dat zijn Antoinette Ribas (BBDO Belgium), Peter Ampe (FamousGrey), Maxime Damo (Happiness Brussels), Dries De bruyn (LDV United), Chenling Zhang (mortierbrigade), Ruben Van Maldeghem (Mutant), Laurence Vandeputte (Publicis Groupe Belgium) en Thomas Driesen (TBWA/Belgium).
 
Isabel Van den Broeck, managing director van CB: “Deze nieuwe Board, een kleine maar indrukwekkende groep toegewijde en getalenteerde professionals uit onze sector, zal een sleutelrol spelen in aanpak voor de toekomst. Hierbij zal centraal staan: de kracht van creativiteit voor merken, het uitbouwen van een sterke community en het verwelkomen van nieuw talent in onze industrie. Uiteindelijk zullen de inspanningen van dit team de toekomst van Creative Belgium en ons vak helpen vormgeven.”
 
Tegelijk stelde Arnaud Pitz (creatieve partner van Egghunter) die de fakkel als president van de vereniging overneemt van Jens Mortier zijn Creative Belgium-manifest voor de komende 3 jaar voor:
 
"The past makes creativity shine. It glorifies it. It engraves it in books.
The future, on the other hand, is uncertain and hard to grasp.
It makes us all anxious. At least those reading this.
Will my next great idea see the light of day?
Will anyone have the balls to buy it?
Aren't we all has-beens already?
Where's my Prozac?
Working on these fears is what I want my mandate to do.
First, excite the new generation of creative people. Helping them find meaning and passion in our creative professions with a logo in the bottom-right corner. We will do everything we can to connect with them, to inspire and guide them, to sit beside them.
Next, we need to get closer to the decision-makers. CEO’s, CFO’s, CMO’s... All those big Cs with power and money. We need to rekindle in them the desire to buy and invest in creative communication. I dream of the ideas that win creative awards becoming the campaigns my mother saw. Without money and scale, we cannot bring these great ideas out of the shadows.
For our Brave Little Belgium to shine, we need brave members of the board. A dedicated board that acts in the interest of all of us, not just for the sake of their agency.
We are here to give, not to take. That's our commitment."

Archief / ASSOCIATIONS