Fr

ASSOCIATIONS

Beroepsverenigingen houden een oogje op DE&I

Dinsdag 8 November 2022

Beroepsverenigingen houden een oogje op DE&I

Assets :


De ACC, BAM, Creative Belgium, de UBA en de UMA hebben hun krachten gebundeld om DE&I in de marcomsector te stimuleren via richtlijnen die opgesteld werden door het ACC-bestuur in samenwerking met het inclusieve marketingbureau Allyens; de andere verenigingen werkten mee aan de verdere verfijning en ondersteuning.
 
De richtlijnen zijn onderverdeeld in drie delen: Wat is DE&I? Waarom is het belangrijk voor onze sector en hoe kunnen we ervoor zorgen dat het ingeburgerd geraakt?
 
Ze kunnen worden gedownload van de websites van de aangesloten federaties en het initiatief wordt afgetrapt met ‘#OpenToChange’, een campagne ontwikkeld door BBDO en Creative Belgium die een pin’s in de vorm van een oog als symbool meekreeg. De pin is hier verkrijgbaar voor vijf euro; de opbrengst gaat naar het goede doel TaDA.
 
Wie wil kan zich inschrijven voor een aantal workshops: ‘Normatief denken in organisaties en hoe dit te doorbreken’ en ‘Wat is inclusieve marketing en communicatie?’; er is ook een korting op het opleidingsaanbod van de Allyens Inclusion Academy (beschikbaar in het Frans begin 2023).

Archief / ASSOCIATIONS