Fr

ASSOCIATIONS

UBA en We Media publiceren Media Trust Guide

Zondag 4 December 2022

UBA en We Media publiceren Media Trust Guide

UBA en We Media diepen hun in 2019 gelanceerde Digital Ad Trust (DAT) als label voor betrouwbare, Belgische websites verder uit en publiceren een Media Trust Guide. Die gaat dieper in op de criteria en biedt adverteerders die nood hebben aan een vertrouwde digitale marktstandaard een stappenplan om de kwaliteit van hun digitale advertenties te verzekeren.
 
Naast de eerder gepresenteerde criteria van gebruiksvriendelijkheid, viewability, brand safety en transparantie reikt de Gids geïnteresseerde adverteerders en mediabureaus een stappenplan aan. Dat helpt om enerzijds betrouwbare mediapartners te identificeren en anderzijds het DAT universum uit te breiden.
 
De publicatie wordt toegejuicht door de adverteerders. "Dit draagt bij aan de noodzakelijke opleiding van de markt en aan het vermogen van DAT om zich op de lange termijn als standaard te vestigen.", zegt José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D’Ieteren, erover. “Communicatie is key.”
 
"Ik heb het gevoel dat iedereen denkt het digitale vak onder de knie te hebben, maar dat is verre van het geval", besluit Aurore Devos, Senior Manager Digital Marketing & Media Coordination BENELUX bij The Walt Disney Company. "Deze gids helpt bij een beter begrip van de uitdagingen rond betrouwbaarheid en de technische elementen die ertoe bijdragen.”
 
De gids downloaden kan hier.

Archief / ASSOCIATIONS