Fr

ASSOCIATIONS

BAM heeft zijn eerste CEO en hij heet Yves Van Durme

Donderdag 22 September 2022

BAM heeft zijn eerste CEO en hij heet Yves Van Durme

Deze keer is het de goede. BAM staan voortaan onder leiding van een CEO, in de persoon van Yves Van Durme. De man kan prat gaan op een veelzijdige ervaring aan bureauzijde, in de auditsector en in marketing management. Zijn voornaamste missie wordt het uitdragen op grote schaal van de meaningful marketingvisie, de concretisering van de BAM-strategie en de versterking van de samenwerking met andere verenigingen.
 
Yves Van Durme kan prat gaan op een stevige ervaring. Na zo’n 15 jaar in de reclame, met functies bij BBDO, Euro RSCG en zijn eigen bureau Van Durme & Partners werkte hij ongeveer vijf jaar voor bedrijfsconsultant Deloitte en advocatenkantoor Linklaters als marketing & business development director. De afgelopen vijftien jaar was hij op managementniveau actief in Frankrijk, België en Nederland en dit voor tal van bedrijven en organisaties.
 
“Zijn ruime ervaring geeft aan dat het om een ervaren en mature marketeer gaat. Dat is heel belangrijk om BAM verder te laten evolueren binnen een filosofie van samenwerking met andere vakverenigingen met een focus op het herwaarderen van marketing binnen bedrijven”, aldus BAM-voorzitter Koen Van Impe (|KOO).
 
“Marketing moet terug naar het C-level gebracht worden”, voegt Yves Van Durme toe. “Een plaats waar het volgens mij ook hoort. Wij, marketeers, bouwen immers mee aan een onderneming. We moeten aan ‘remarketing’ van onze job binnen bedrijven doen. Maar die ‘remarketing’ is ook voor marketeers zelf nodig. Zodat ze beseffen welke kracht ze hebben om bedrijven mee vorm te geven en te sturen.”
“Ik zie mezelf vooral als een dirigent”, zegt de kersverse CEO nog. “Ik wil werken op de coherentie van de verschillende initiatieven. BAM heeft een heel goede en straffe strategie. Met meer structuur en coherenter samenwerken ben ik ervan overtuigd dat we ze sneller en beter kunnen realiseren. Daarnaast wil ik aspirationeel zijn voor al onze doelgroepen, wil ik verjongen én onze partners nog meer meerwaarde bieden.”

Archief / ASSOCIATIONS