Fr

ASSOCIATIONS

Trustmedia en ACC roepen op tot adverteren in tijden van recessie

Vrijdag 8 December 2023

Trustmedia en ACC roepen op tot adverteren in tijden van recessie



Trustmedia en ACC kondigen een partnership aan waarmee ze de belangrijkste doelgroep van beslissingsnemers in bedrijven en organisaties willen sensibiliseren voor de waarde van sterke en op waarden gebaseerde communictie. FamousGrey staat in voor het strategische en conceptuele luik van de samenwerking.

Het duo onderstreept dat op lange termijn meerdere thema’s zullen worden uitgewerkt en gestaafd met sterke argumenten. Ze zullen klanten en bureaus helpen om hun ambities waar te maken.

De eerste campagne is een pleidooi voor anticyclisch adverteren in tijden van recessie. Tijdens een economische crisis zijn de marketingbudgetten vaak de eerste kostenposten die bedrijven schrappen om hun kortetermijnwinsten veilig te stellen.

Deze instinctieve reflex werkt op korte termijn, maar kan de positie van een merk verzwakken. Studies tonen immers aan dat het juist belangrijk is om tijdens moeilijke periodes te blijven investeren in marketing.

Om adverteerders bewust te maken van deze reflex om te bezuinigen en ze uit te nodigen om het pamflet ‘Hoera, het is crisis’ van Marc Fauconnier te lezen, werkte FamousGrey een slimme visuele campagne uit die op 23 december als een paginagrote advertentie wordt gepubliceerd in De Tijd en L’Echo en op de digitale kanalen van de twee mediamerken.

Archief / ASSOCIATIONS