Fr

TECH

YouTube & kinderen: laveren tussen populariteit en conformiteit

Donderdag 24 Oktober 2024

YouTube & kinderen: laveren tussen populariteit en conformiteit

'Hit or Skip: YouTube's Kids Content in a Compliant World'. Aldus het thema van de volgende MM Tech Club die zich buigt over reclame die zich richt tot een jong publiek.

Online videoconsumptie, met name op YouTube, groeit razendsnel, vooral bij het jonge volkje. Het toenemende succes van dit platform bij kinderen roept echter complexe vragen op over verantwoorde reclame, vooral in het tijdperk van de Digital Service Act (DSA). Hoe kunnen adverteerders het wettelijke kader respecteren en ongepaste contexten vermijden?

Om dit onderwerp verder uit te diepen, verwelkomen we Gordy Pleyers, PhD en professor aan de Louvain School of Management, die de nieuwste wetenschappelijke bevinden over de populariteit van YouTube bij kinderen en hun perceptie van reclame zal delen, en Jovana Grujičić, Director of Client Solutions EMEA bij Channel Factory, die zal uitleggen hoe je targetingfouten kunt voorkomen, zodat reclameboodschappen afgestemd zijn op hun publiek en de budgetten geoptimaliseerd worden.

Hit or Skip: YouTube's Kids Content in a Compliant World
Dinsdag 12 november, 18u in TheMerode
Inschrijvingen hier

Archief / TECH