Fr

TECH

Nvidia kiest WPP

Dinsdag 23 April 2024

Nvidia kiest WPP

De WPP-groe werd zopas verkozen tot ‘Innovation Partner of the Year’, een titel die de groep kreeg van Nvidia, de technologiereus die de computerchips levert die nodig zijn om kunstmatige intelligentie-modellen te laten draaien. Deze prijs moet de inzet van WPP (en vooral zijn jaarlijkse investering van bijna € 250 miljoen) om de reclamesector te transformeren dankzij kunstmatige intelligentie bekronen.

De samenwerking tussen WPP en Nvidia dateert van mei 2023 en resulteerde in de creatie van een engine voor content creatie die 3D en AI integreert. De engine in kwestie werd ingezet om content te creëren voor L'Oréal en om campagnes te ontwikkelen voor Ford en Coca-Cola.

Stephan Pretorius, Chief Technology Officer van WPP, is trots op deze erkenning en ziet dit partnerschap als essentieel voor het verleggen van de grenzen van innovatie: “De toekomst van onze industrie ligt in het gebruik van AI en virtuele productie om onze creativiteit te verrijken”, zo zei hij.

WPP heeft zich ook aangesloten bij de Alliance for OpenUSD, mede opgericht door technologieleiders als Nvidia, Pixar, Apple, Adobe en Autodesk, die als doel heeft 3D-modellering te standaardiseren en interoperabiliteit tussen industrieën te bevorderen.

Dit gebeurde in aanvulling op de recente samenwerking met Google om Gemini te integreren in WPP Open, het interne AI-systeem van de groep.

Archief / TECH