Fr

BRANDS

Ritchie zet Belgisch alternatief voor Amerikaanse coke in de kijker

Maandag 7 April 2025

Ritchie zet Belgisch alternatief voor Amerikaanse coke in de kijker

Na de aankondiging van de torenhoge handeltaksen die de Amerikaanse president wil gaan heffen, kwam het Belgische limonademerk Ritchie met een ludieke top topical affiche. Die wil consumenten aanmoedigen om te kiezen voor lokale alternatieven voor typisch Amerikaanse producten. Zoals Ritchie Cola bijvoorbeeld.

De affiche – een ontwerp van het huis – werd door Rapid Media aangeplakt in Leuven, Antwerpen en Luik ; Brugge en Charleroi zullen nog volgen. Vanaf vandaag zal ze ook te zien zijn op bepaalde plaatsen uit het netwerk van JC Decaux, waarmee Ritchie een nationale affichagecampagne had gepland.

“Het is absoluut niet onze bedoeling om de spanningen met de VS aan te wakkeren”, benadrukt Ritchie-oprichter Jan Verlinden. “Maar we willen wel, op een speelse manier, aantonen dat zelfs voor iets zó Amerikaans als cola, er een heerlijk lokaal alternatief bestaat: Ritchie Cola. 100% ontstaan én gemaakt in België. Dat onze cola bovendien enkel natuurlijke ingrediënten bevat en volledig vrij is van artificiële karamel of fosforzuur, is mooi meegenomen.”

Archief / BRANDS