Fr

BRANDS

Pizza Hut accepteert trends als betaalmiddel (by Focalys)

Woensdag 16 Oktober 2024

Pizza Hut accepteert trends als betaalmiddel (by Focalys)

In de Verenigde Arabische Emiraten lanceerde Pizza Hut onlangs een verrassende SoMe-actie waarbij fans van het merk een gratis maaltijd konden winnen door een korte video te maken die aan twee voorwaarden voldeed: de video moest een TikTok-trend bevatten en het nieuwe product van de fastfoodketen moest erin voorkomen.
 
Pizza Hut liet consumenten die een aanpasbaar ‘My Box’ menu bestelden de keuze om hun aankoop te betalen met een door henzelf gemaakte TikTok-video waarin een product van Pizza Hut werd getoond dat bovendien in de verf gezet werd door een actuele trend. Na het posten van de video en het taggen van het merk (@PizzaHutUAE), ontvingen de content creators een promocode op TikTok, die kon worden omgeruild voor een gratis ‘My Box’ menu. De ’Pay With Your Trend’ promotie werd gecommuniceerd in restaurants, op de app en op de sociale media van de fastfoodketen. Het merk zal de beste video’s promoten op zijn platformen.
 
Het gebruik van TikTok-video’s als betaalmiddel is niet nieuw, maar tot nu toe was deze formule alleen gericht op influencers met een groot aantal volgers. Met deze actie geeft Pizza Hut iedereen de kans om een gratis product te krijgen, en dit met een persoonlijk filmpje dat zeker views zal genereren, omdat het inspeelt op wat er momenteel in is. Kortom, een slimme, effectieve en goedkope actie!

Archief / BRANDS