Fr

BRANDS

Lego aan de slag met 'Lofi'-fenomeen (by Focalys)

Woensdag 8 November 2023

Lego aan de slag met 'Lofi'-fenomeen (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Lego besloten de ‘Lofi’-kaart te trekken. Het betreft repetitieve, rustgevende video's in mangastijl geïnspireerd op de film ‘Lofi Girl’. De doelstelling was een lange, ontspannende video te presenteren waarin luisteraars worden uitgenodigd om een thematisch bouwspel tot een goed einde te brengen.

De 90' video met de titel ‘Lofi Girl - chill beats for Lego building’ vat aan met Jade. Op het scherm zien we hoe de heldin van het beroemde YouTube-kanaal met 13 miljoen abonnees in profiel aan haar bureau zit te werken. Haar gezicht wordt vervolgens getransformeerd in dat van een Lego-figuurtje. Daarna wordt de ‘Escape with Lo-Fi Girl’ challenge gelanceerd, waarbij fans worden uitgenodigd om ter ontspanning aan de hand van de Legoblokjes hun droomplek te creëren en dit terwijl ze naar de soundtrack luisteren.

De naam van de winnaar werd op 7 november bekendgemaakt op ideas.lego.com. De winnaar ontving vier zeer populaire Lego-sets, evenals producten die gerelateerd zijn aan het ‘Lofi Girl’ universum. De actie werd gepromoot op de sociale media van het merk.

Na een lange ASMR-afspeellijst die een paar weken geleden werd gepubliceerd, gaat Lego nu op hetzelfde elan verder, dit keer met behulp van de enorme populariteit overal ter wereld van het kanaal ‘Lofi Girl’.

Archief / BRANDS