Fr

BRANDS

Kit Kat versterkt merkterritorium met Break Brothers

Dinsdag 8 April 2025

Kit Kat versterkt merkterritorium met Break Brothers

Kit Kat, dat door veel marketingstrategen onder wie Mark Ritson, beschouwd wordt als een succesvol merkplatform, moderniseert en versterkt zijn beroemde slogan ‘Have a break, have a KitKat’ die eind jaren 1950 werd bedacht door JWT met de creatie van een smakelijk kwartet: de Break Brothers.
 
In een reeks spots in een productie van Biscuit Filmworks, schieten deze vier mannen, die de vier delen van een Kit Kat-reep symboliseren, in actie als lijfwachten om de ‘breaks’ van consumenten te beschermen.
 
De personages werden bedacht door The Hershey Company dat het merk Nestlé in licentie heeft in de Verenigde Staten, en diens bureau Orchard Creative. Ze worden beschouwd als een echt verlengstuk van het merk dat veel verder gaat dan campagnes, gezien hun potentieel voor activering en andere toepassingen. Wat dacht je van een webserie bijvoorbeeld?
 
David Kolbusz, CCO bij Orchard, legt uit dat zijn klant iets wilde dat verder kon leven dan een enkele spot: “The Break Brothers zijn personages die altijd opnieuw kunnen opduiken in verschillende vormen. Ze zijn de perfecte belichaming van de cultslogan van Kit Kat.”

Archief / BRANDS