Fr

BRANDS

Aldi infiltreert in prestigieus evenement om wijnen te promoten (door Focalys)

Vrijdag 22 November 2024

Aldi infiltreert in prestigieus evenement om wijnen te promoten (door Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk viel Aldi op door te infiltreren in een prestigieus jaarlijks evenement, waar de discounter de bezoekers van het event zijn eigen goedkope wijnen liet proeven, door te doen alsof het om vintage wijnen van een goed wijnjaar ging. Vervolgens deelde het de ervaring op de sociale media.

Een Aldi-team ging incognito naar de Royal International Horse Show, een van de populairste paardensportevenementen in het Verenigd Koninkrijk. Ter plaatse bood een fake Italiaanse sommelier, Justin Youraldi, degustaties aan van zogezegd exclusieve wijnen. Terwijl het publiek dacht dat ze grands cru’s dronken, proefden ze in werkelijkheid wijnen van 4,99 of 7,99 Britse pond per fles van de discountketen. De ervaring werd gefilmd en verspreid op de sociale media van de retailer in het Verenigd Koninkrijk.

Aldi koos ervoor om een beetje de spot te drijven met snobs die nooit een voet in een Aldi-winkel zetten en de humor van de stunt wellicht niet zullen begrijpen. Een gewaagde zet! Het resultaat is zeer indrukwekkend. De mensen die in de luren werden gelegd, toonden zich bereid om tot 40 Britse pond te betalen voor de gepresenteerde wijnen. De supermarktketen maakte van de gelegenheid gebruik om de prijs-kwaliteitverhouding van zijn producten te benadrukken. Leuk!

Archief / BRANDS