Fr

AWARDS

Eurobest: dit zijn de Belgische shortlists

Dinsdag 19 November 2024

Eurobest: dit zijn de Belgische shortlists

Onze troepen rijven 16 finaleplaatsen binnen op de Eurobest Awards 2024. Daarbij komen nog de zeven shortlists die onze landgenoten behalen 'bij volmacht' of via samenwerkingen.
 
We beginnen met VML dat op z'n eentje meer dan de helft van de shortlists binnenhaalt. Dat is in de eerste plaats te danken aan de acht finaleplaatsen met het bekende 'Call Glenn' voor Child Focus (Audio & Radio, 2X Brand Experience & Activation, Direct, 2X Healthcare, Media, PR, illu) en een shortlist voor 'The Ecocheque Hack' voor 11.11.11 (Creative Commerce).
 
Happiness scoort drie shortlists met 'Memory shots' voor Kodak (2X Brand Experience & Activation, Creative Strategy).
 
mortierbrigade pakt twee finaleplaatsen met 'Art Unlocked' voor 59Rivoli (Design) en 'Skunk – TV spot', in samenwerking met Czar voor Skunk (Film).
 
Last but not least mogen Berlin Creative Studio en DVLR DBB (vandaag BBDO) elk een finaleplaats op hun naam schrijven, met respectievelijk 'The Human Prompt' voor Nikon (Entertainment) en 'Ride the Flemish Classics, Eat the Flemish Classics' voor Cycling in Flanders (Film).
 
Laatstgenoemde spot is ook een productie van Czar dat nog twee andere shortlists verovert, dankzij zijn werk voor 'The Funeral' en 'The Robbery' van Lola MullenLowe Madrid voor Axe (Film).
 
Last but not least staat ook Serviceplan Brussels in de finale, meer bepaald dankzij creatieven Marc Thomasset en Nathalie Strybos, in samenwerking met Serviceplan München dat vijf shortlists haalt met 'Could it be easy?' voor Sandoz Deutschland (4X Audio & Radio, Healthcare).

De volledige lijst met finalisten vind je hier.

Archief / AWARDS