Fr

TECH

The Trade Desk waagt zich aan streaming

Donderdag 21 November 2024

The Trade Desk waagt zich aan streaming

The Trade Desk heeft een nieuw besturingssysteem voor smart tv's onthuld. Dat werd Ventura gedoopt en wil een oplossing bieden voor “frustrerende gebruikerservaringen, problemen met de toeleveringsketen en belangenconflicten in verband met de fragmentatie van CTV-content.”
 
Ventura wordt geïmplementeerd in samenwerking met smart-tv-fabrikanten en content aggregators en maakt gebruik van de technologie van de DSP, in het bijzonder de OpenPath- en Unified ID 2.0-oplossingen, waardoor adverteerders advertentie-impressies op alle streamingplatforms kunnen evalueren en meten.
 
De Trade Desk blijft dus zijn krachten meten met Google in de AdTech-arena en Ventura zou zijn positie in programmatic advertising kunnen versterken, gezien de opkomst van CTV en streaming advertising en de geloofwaardigheid die het bedrijf geniet bij een groeiend aantal mediakanalen die Google als concurrent zien.
 
“Met de snelle evolutie van het streaming tv-landschap betreden we een nieuw paradigma voor tv-reclame. Deze trends worden gedreven door consumentenadoptie maar ook door innovatie. We zijn er blij om dat The Trade Desk blijft innoveren om meer efficiëntie en een leukere tv-ervaring te creëren,” zegt Jamie Power, VP Addressable Advertising Sales, Disney Advertising. Naast Paramount, Tubi en Sonos is The Disney Company een van de bedrijven die het project al steunen.
 
“We staan op een keerpunt in de evolutie van streaming TV,” zegt Jeff Green, oprichter en CEO van The Trade Desk (foto). “We moeten een concurrerende en transparante advertentieketen garanderen, zodat adverteerders de prestaties van hun campagnes kunnen maximaliseren, publishers deze nieuwe gouden eeuw van televisie kunnen financieren en consumenten een betere reclame-ervaring kunnen hebben. Die innovatie moet komen van het besturingssysteem, en vanuit een bedrijf dat geen eigenaar is van streaming content.”

Archief / TECH